Betaal achteraf via Klarna Gespreid betalen via in3 Bezoek een van onze 10 vestigingen

Veel gestelde vragen

 

Dekbedden
Welke maat dekbed hoort bij welk matras?
Dekbedmaat 140x200 - ook wel genaamd 1-persoons - hoort bij bedmaat 80/90/100x200. Dekbedmaat 200x200 - ook wel genaamd 2-persoons - hoort bij bedmaat 120/130/140x200. Dekbedmaat 240x200 - ook wel genaamd Lits-jumeaux - hoort bij bedmaat 160x200 ...
Wat betekenen de warmteklasses van dekbedden?
Met warmteklasses wordt aangeduid hoe warm een dekbed is. Er zijn 4 verschillende warmte klasses. De warmste is het klasse 1 dekbed, dit dekbed is perfect voor de hele koude nachten. Klasse 2 is het winter dekbed deze is geschikt voor de Nederlandse ...
Wat betekent het vulgewicht van een dekbed?
Het vulgewicht duidt aan hoe zwaar een dekbed is. Hoe Hoger het vulgewicht hoe zwaarder het dekbed is. Een zwaarder dekbed is vaak warmer. Uiteraard is ook het materiaal van belang, dus vulgewichten van verschillende materialen kunnen niet zomaar met...
Waarom heeft mijn dekbed een muffe geur?
Een nieuw dekbed kan tijdelijk een geur afgeven.
Hoe onderhoud ik mijn dekbed en kussens?
Schud uw kussen of dekbed regelmatig uit. Hierdoor blijft het langer goed in vorm en wordt de levensduur verlengd.
Bekijk alles
Hoofdkussens
Hoe moet je een donzen hoofdkussen onderhouden?
Schud het kussens dagelijks even op.Het is van belang het kussen regelmatig te luchten.Donzen kussens mogen niet in de volle zon worden gelucht, omdat dan de veertjes uitdrogen en broos worden.Als het kussen plat is geworden kan het kussen in de droogtrommel...
Wanneer is het tijd voor een nieuw kussen?
Als u op een ander kussen beter slaapt.Als uw kussen ouder dan 5 jaar is.Als u rug of nekklachten krijgt.Als uw kussen te plat is.
Wat is een kapok kussen?
Kapok is een plantendons, afkomstig uit een kapoknoot. Dit is 100% puur natuur! Het bestaat uit een natuurlijke, holle vezel, waardoor het uitermate geschikt is als hoofdkussen. Dit plantendons zorgt voor een goede ventilatie en vochtafvoer, waardoor...
Welk kussen past het beste bij mij?
Stel uzelf de volgende vragen als u opzoekt gaat naar een nieuw kussen:Hoe Stevig moet mijn kussen zijn? Zacht, medium, stevig.Wat is mijn slaaphouding?Welk vul materiaal past bij mij?Welke maat kies ik?Een stevig kussen is vol en hoog, deze is vooral...
Ik heb Huisstofmijt allergie, welk kussen is het beste?
U kunt dan het beste kiezen voor onze Cinderella collectie, wij hebben zes verschillende varianten, van ‘Extra firm’ tot ‘ Extra soft’. Ieder kussen is uniek in samenstelling en afgestemd op de specifieke lichaamsbouw en het gewicht...
Wat is een goed hoofdkussen bij nekklachten?
Als u vanwege een verkeerd hoofdkussen pijn aan de nek ervaart dan betekent dit, dat uw huidige kussen u niet voldoende kan ondersteunen tijden de nachtrust. Wij hebben speciale orthopedische en ergonomische kussens die u optimaal kunnen ondersteunen...
Waarom heeft mijn hoofdkussen een muffe geur?
Een nieuw hoofdkussen kan tijdelijk een geur afgeven.
Bekijk alles
Boxsprings en matrassen
Wanneer wordt mijn boxspring geleverd?
Bij de boxsprings is een indicatie van de  reguliere levertijd vermeld. Omdat uw bestelling in één keer geleverd wordt, is het bezorgmoment afhankelijk van het artikel met de langste levertijd. Grote pakketten worden bezorgd door Lion Beddenshop...
Wordt de boxspring voor mij geïnstalleerd?
U kunt er voor kiezen om de boxspring door ons te laten installeren, hier zijn echter wel extra kosten aan verbonden. Voor het bezorgen en installeren van een elektrische boxspring rekenen wij €75 en voor een gewoon bed rekenen wij € 50.
Wordt mijn Boxspring boven neergezet?
Het product word geleverd tot aan de eerste drempel tenzij u gekozen heeft voor installatie. Wanneer u heeft gekozen voor installatie wordt uw boxspring op de juiste plek neergezet en voor u in elkaar gezet.
Wat zijn de bezorgkosten voor een boxspring?
De levering van grote pakketten door Lion Beddenshop is afhankelijk van de regio waarin het afleveradres zich bevind. De bedragen liggen tussen de €35 en €75. U kunt altijd contact met ons opnemen via het contactformulier of neem contact op...
Hoe onderhoud ik mijn Boxspring?
Net als bij alle nieuwe pas aangeschafte producten kan ook uw bed een tijdelijke specifieke geur afgeven, bijvoorbeeld de geur van latex, hout, stof of verlijming. Deze geur is ongevaarlijk en verdwijnt vaak na een paar dagen door goed te luchten. Een...
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een Boxspring?
Om de bezorging van de boxspring goed te laten verlopen is het belangrijk om vooraf de onderstaande punten te checken: 1. Is het trapgat ruim genoeg om de boxspring te kunnen leveren?
2. Past de boxspring in de kamer?
3. Zijn er andere omstandigheden...
Hoe kan ik een matras het beste onderhouden?
Het is aan te bevelen het matras 1 keer per maand zowel horizontaal als verticaal te draaien.Let op! Vouwt u het matras niet dubbel bij het keren. Dit kan er voor zorgen dat de afdeklaag los laat in het midden, er lijkt dan een       ...
Hoe bescherm ik mijn matras?
U kunt uw matras beschermen door een molton en een hoeslaken te gebruiken. Tijdens uw slaap verliest u vocht...
Wat betekent S.G.?
S.G. is een afkorting voor soortelijk gewicht. De hardheid van comfortschuim wordt met deze waarde gemeten. De waarde geeft aan hoeveel kilo schuim er per kubieke meter is gebruikt. Hoe hoger de SG-waarde hoe steviger het matras is. De comfortschuim <...
Wat betekent HR?
Op onze site bent u wellicht de afkorting HR tegen gekomen. Dit staat voor high resilience oftewel hoge veerkracht. Deze afkorting wordt gebruikt om de hoeveelheid schuim per kubieke meter aan te geven. Hoe hoger de waarde hoe meer materiaal er is gebruikt...
Bekijk alles
Klantenservice
Wanneer is de klantenservice bereikbaar?
Heeft u een vraag of klacht? Neem dan contact op met onze klantenservice. De klantenservice is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 09:00 en 16:00 uur, op het nummer; 06 15 52 69 94. U kunt ons ook een mail sturen naar
Welke betaalmethodes zijn er?
Op onze webshop hebben wij meerdere betaal mogelijkheden, namelijk:IdealPaypalBancontact/ mister cashVisa/ mastercardIn3 *Spray pay **De betaalmethodes in3 en spray pay zijn mogelijk bij bestellingen boven de €250,-
Hoe gebruik ik een kortingscode?
De kortingscode kun je gemakkelijk toevoegen in de winkelmand of tijdens het afrekenen. In de winkelmand vind u onder de artikelen een balkje om de kortingscode toe te voegen. Tijdens het afrekenen voordat u de bestelling plaats heeft u nogmaals de mogelijkheid...
Zijn de artikelen ook op voorraad in de winkels?
Het aanbod in de winkels kan wat afwijken van het online aanbod. Wilt u een product liever eerst zien voor u het koopt, dan kunt u een bezoekje brengen aan één van onze winkels. Mocht u willen weten of een artikel op voorraad is in uw winkel...
Kan ik ook in termijnen betalen?
Bij bestellingen boven de €250,- is het mogelijk om in termijnen te betalen. Daarvoor bieden wij 2 opties aan. U kunt er voor kiezen om het bedrag in 3 termijnen te betalen, hiervoor kiest u bij het afrekenen de optie in3.  Ook bieden wij de...
Waar kan ik terecht met mijn vraag/ klacht?
Als u een vraag of klacht heeft over onze producten/ diensten neem dan contact op met ons. Dit kan via onze klantenservice. Wij zijn telefonisch, per mail en via het contactformulier te bereiken.  
Ik heb een verkeerd product gekregen, wat nu?
Het spijt ons zeer dat u niet het juiste product heeft ontvangen! Uiteraard willen wij dit voor u oplossen. Neem  even contact op met onze klantenservice, zodat wij samen tot een geschikte oplossing kunnen komen. Contact opnemen kan via ons contact...
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Als u een bestelling wil annuleren neem dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact op met onze klantenservice. Wij zullen dan samen met u kijken wat er mogelijk is. Is uw bestelling al verzonden, dan is het niet meer mogelijk deze te annuleren.  ...
Is mijn bestelling gelukt?
U krijgt een bevestigingsmails, zodra uw bestelling is geplaatst. Heeft u geen mail ontvangen? Controleer dan altijd uw spam folder om te zien of de mail daar staat. Vind u de mail daarna nog niet, controleer dan of u geen type fout heeft gemaakt in ...
Waar vind ik mijn factuur?
Uw factuur wordt toegevoegd aan de bevestigingsmail die wij u toesturen en is ook nog eens terug te vinden in uw account op onze website.  
Bekijk alles
Badgoed
Van welk materiaal zijn de badjassen gemaakt?
Wij hebben verschillende badjassen. Onze wafel badjassen zijn gemaakt van 100% katoen en zijn ideaal voor de zomerse dagen.  Onze fluweel zachte velours en badstof badjassen zijn ook gemaakt van 100% katoen. Daarnaast hebben wij nog heerlijke warme...
Zijn de badjassen anti allergische?
Ja, al onze badjassen zijn anti allergisch. 
Is het mogelijk om de badjassen te passen?
Jazeker, veel van onze badjassen kunt u passen in onze winkels. 
Wat zijn de wasvoorschriften voor de badjassen?
De wasvoorschriften zijn voor ieder model badjas anders. De badjassen die u op onze site vind kussen gewassen worden op een temperatuur tussen de 30 en de 60 graden. Lees ten alle tijden de waslabel goed door om te zien op welke temperatuur geldt voor...
Welke maat badjas past het beste bij mij?
Onze wafel en flanel fleece badjassen zijn verkrijgbaar in de maten S tm XL. De Seahorse badjassen zijn er in de maten S t/m XXL en de taylor badjas is er zelfs van XS t/m XXL.  In onze maattabel kunt u zien welke badjas het beste bij u past. Maattabel...
Bekijk alles
Beddengoed
Op hoeveel graden was ik beddengoed?
Afhankelijk van het materiaal en de kleur kunt u uw beddengoed wassen op 40 of 60 graden. Lees daarom altijd de wasvoorschriften zorgvuldig door.
Welke maat dekbedovertrek moet ik hebben?
Een dekbedovertrek heeft dezelfde maat als jouw dekbed. Heb je al een dekbed thuis kijk dan in het label welke maat erin staat of meet het dekbed op. Veel van onze dekbedovertrekken zijn ook geschikt voor langere dekbedden. Bij deze overtrekken zult ...
Worden de dekbedovertrekken geleverd met kussenslopen?
Bij alle dekbedovertrekken wordt een bijpassende kussenslo(o)p(en) geleverd. Bij overtrekken met de maat 140x200cm zit er 1 kussensloop bij. De overige maten (200,240 en 260) dekbedovertrekken...
Zijn er losse kussenslopen bij te bestellen?
Bij Lion Beddenshop verkopen we losse kussenslopen. Deze vind u op onze kussenslopen pagina. Deze kussenslopen zijn geschikt voor als u graag extra kussens heeft, ter decoratie of ter vervanging...
Welk hoeslaken is het meest geschikt voor mij?
Om het juiste hoeslaken te kiezen moet u rekening houden met een 3 tal opties: Als eerste zult u een keuze moeten maken uit een topper hoeslaken, een
Bekijk alles
Bezorgen en retourneren
Is het mogelijk om een bestelling in een winkel af te halen?
Ja dit is zeker een mogelijkheid. We hebben in totaal 10 winkels. Bekijk het overzicht van onze winkels.
Kan ik mijn bestelde artikelen retourneren?
Wanneer u een artikel wilt terugzenden, kan dat binnen 30 dagen na ontvangst. Artikelen dienen in originele staat en in de originele verpakking te worden teruggezonden in verband met de hygiëne. Gewassen en/of gebruikte artikelen worden niet geaccepteerd...
Kan ik mijn bestellingen ook in de winkel terug brengen?
Het is zeker mogelijk om bestellingen te retourneren in onze winkel. U kunt van te voren altijd even telefonisch contact op nemen met uw dichtstbijzijnde winkel voor meer informatie.
Wat zijn de bezorgkosten?
Voor het bezorgen via DHL voor Nederland en PostNL voor België betaal je maar € 2.99 verzendkosten. (geen bedden, boxprings, lattenbodems en matrassen inbegrepen).
Kan ik mijn retour laten ophalen?
Ja, dat kan. Voor € 4,95 halen we de artikelen bij u thuis op. Dit kan zowel overdag als in de avond. Mail naar klantenservice@lionbeddenshop.nl of bel ons op 0174-297365, dan regelen wij de afhaalafspraak...
Bekijk alles

Search engine powered by ElasticSuite