Veel gestelde vragen

 

Dekbedden
Welke maat dekbed hoort bij welk matras?
Wanneer je een nieuw dekbed zoekt, is het belangrijk om de juiste maat te kiezen die past bij je matras en persoonlijke voorkeuren. Hier is een handige gids om je te helpen bij het maken van je keuze:   Dekbedmaat 140x200 cm (...
Meer Lezen
Wat betekenen de warmteklasses van dekbedden?
Warmteklasses van dekbedden helpen je te kiezen welk dekbed het beste bij je slaapbehoeften past op basis van de temperatuur en het seizoen. Hier is een overzicht van wat elke warmteklasse betekent:   Warmteklasse 1: Dit is...
Meer Lezen
Wat betekent het vulgewicht van een dekbed?
Het vulgewicht van een dekbed verwijst naar de hoeveelheid vulling die in het dekbed zit en bepaalt in grote mate het gewicht ervan. Over het algemeen geldt: hoe hoger het vulgewicht, hoe zwaarder het dekbed. Een zwaarder dekbed houdt doorgaans meer ...
Meer Lezen
Waarom heeft mijn dekbed een muffe geur?
Een nieuw dekbed kan tijdelijk een geur afgeven.
Meer Lezen
Hoe onderhoud ik mijn dekbed en kussens?
Schud je kussen of dekbed regelmatig uit. Zo blijft het langer in vorm en gaat het ook langer mee.
Meer Lezen
Hoofdkussens
Hoe moet je een donzen hoofdkussen onderhouden?
Schud je kussen dagelijks even goed op om het luchtig en comfortabel te houden. Dit zorgt ervoor dat het zijn vorm behoudt en langer meegaat. Regelmatig luchten is ook belangrijk, maar wees voorzichtig met je donzen kussen: deze mogen niet in direct ...
Meer Lezen
Wanneer is het tijd voor een nieuw kussen?
Hoe oud is jouw hoofdkussen eigenlijk? Hoewel deze vraag misschien zelden gesteld wordt, is het belangrijk om te weten dat het tijdig vervangen van je hoofdkussen essentieel is. Je brengt namelijk ongeveer een derde van je leven door in bed. Daarom is...
Meer Lezen
Wat is een kapok kussen?
Kapok is een natuurlijke vulling die afkomstig is uit de kapoknoot, een bijzonder soort plantendons. Dit materiaal is 100% puur natuur en bestaat uit holle vezels, wat het een uitstekende keuze maakt voor een hoofdkussen. Dankzij deze natuurlijke vezels...
Meer Lezen
Welk kussen past het beste bij mij?
Als je op zoek bent naar een nieuw kussen, zijn er verschillende belangrijke overwegingen die je kunnen helpen bij het maken van de beste keuze voor jouw persoonlijke behoeften en voorkeuren. Hier zijn enkele vragen die je jezelf kunt stellen om de perfecte...
Meer Lezen
Ik heb Huisstofmijt allergie, welk kussen is het beste?
Als je last hebt van huisstofmijtallergie, is het kiezen van het juiste kussen een belangrijke stap in het verminderen van allergische reacties en het verbeteren van je slaapkwaliteit. Huisstofmijten gedijen goed in zachte materialen zoals veren en dons...
Meer Lezen
Wat is een goed hoofdkussen bij nekklachten?
Bij het kiezen van een geschikt hoofdkussen voor nekklachten is het belangrijk om te begrijpen hoe je huidige kussen bijdraagt aan je ongemak. Als je door een verkeerd hoofdkussen pijn aan je nek ervaart, betekent dit vaak dat je huidige kussen niet ...
Meer Lezen
Waarom heeft mijn hoofdkussen een muffe geur?
Een nieuw hoofdkussen kan tijdelijk een geur afgeven.
Meer Lezen
Boxsprings en matrassen
Wanneer wordt mijn boxspring geleverd?
Bij de boxsprings is een indicatie van de  reguliere levertijd vermeld. Omdat je bestelling in één keer geleverd wordt, is het bezorgmoment afhankelijk van het artikel met de langste levertijd.   Grote pakketten worden bezorgd door Lion Beddenshop...
Meer Lezen
Wordt de boxspring voor mij geïnstalleerd?
Je hebt de mogelijkheid om je nieuwe boxspring door ons te laten bezorgen en installeren. Dit biedt gemak, want ons ervaren team zorgt ervoor dat alles netjes wordt geïnstalleerd en gebruiksklaar is. Voor een elektrische boxspring rekenen we een totaalbedrag...
Meer Lezen
Wordt mijn Boxspring boven neergezet?
Het product wordt standaard geleverd tot aan de eerste drempel van je woning. Dit betekent dat we de boxspring bij de voordeur of ingang van je huis afleveren. Mocht je echter gekozen hebben voor onze installatieservice, dan gaan we een stap verder. &...
Meer Lezen
Wat zijn de bezorgkosten voor een boxspring?
De levering van grote pakketten door Lion Beddenshop hangt af van de regio waarin jouw afleveradres zich bevindt. Afhankelijk van de afstand en locatie variëren de bezorgkosten tussen de €35 en €75. Dit betekent dat de kosten voor bezorging kunnen verschillen...
Meer Lezen
Hoe onderhoud ik mijn Boxspring?
Net als bij veel nieuwe producten kan ook jouw pas aangeschafte bed in het begin een specifieke geur afgeven. Dit kan de geur zijn van materialen zoals latex, hout, stof, of de gebruikte lijm. Geen zorgen, deze geur is volkomen onschadelijk en zal meestal...
Meer Lezen
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een Boxspring?
Om ervoor te zorgen dat de bezorging van je boxspring soepel verloopt, is het belangrijk om vooraf de volgende punten te controleren: Is het trapgat ruim genoeg om de boxspring naar boven te brengen? Controleer of er voldoende...
Meer Lezen
Hoe kan ik een matras het beste onderhouden?
Om je matras in topconditie te houden, zijn er een aantal handige tips die je kunt volgen:   Draai het matras maandelijks
Het is verstandig om je matras eens per maand zowel horizontaal als verticaal te draaien. Op deze manier...
Meer Lezen
Hoe bescherm ik mijn matras?
Je kunt je matras goed beschermen door een molton en een hoeslaken te gebruiken...
Meer Lezen
Wat betekent S.G.?
S.G. is een afkorting voor soortelijk gewicht, en het is een belangrijke maatstaf voor het bepalen van de hardheid en kwaliteit van comfortschuim. Het soortelijk gewicht geeft aan hoeveel kilogram schuim er per kubieke meter in het matras is verwerkt...
Meer Lezen
Wat betekent HR?
Op onze website ben je misschien de afkorting HR tegengekomen, wat staat voor high resilience, oftewel hoge veerkracht. Deze term geeft aan hoeveel schuim er per kubieke meter in een matras is verwerkt. Hoe hoger de HR-waarde, des te meer materiaal er...
Meer Lezen
Klantenservice
Wanneer is de klantenservice bereikbaar?
Heb je een vraag of een klacht? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. We begrijpen dat goede communicatie essentieel is, en we zijn er om je te helpen. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen ...
Meer Lezen
Welke betaalmethodes zijn er?
In onze webshop bieden we verschillende betaalmogelijkheden aan, zodat je op een manier kunt afrekenen die voor jou het meest geschikt is. Hieronder vind je een overzicht van de beschikbare betaalmethoden:   iDEAL: Een veilige...
Meer Lezen
Hoe gebruik ik een kortingscode?
Je kunt de kortingscode eenvoudig toevoegen in je winkelmand of tijdens het afrekenen. In de winkelmand vind je onder de artikelen een speciaal vakje waar je de kortingscode kunt invoeren.   Zorg ervoor dat je de code correct invoert en klik op...
Meer Lezen
Zijn de artikelen ook op voorraad in de winkels?
Het aanbod in onze winkels kan iets afwijken van wat je online kunt vinden. Als je een product liever eerst wilt zien voordat je het koopt, nodigen we je van harte uit om een bezoek te brengen aan een van onze winkels. Hier kun je de producten bekijken...
Meer Lezen
Kan ik ook in termijnen betalen?
Bij bestellingen boven de €250,- heb je de mogelijkheid om in termijnen te betalen. We bieden twee opties aan om dit te vergemakkelijken.   In3: Hiermee kun je het totaalbedrag in drie gelijke termijnen betalen. Tijdens het...
Meer Lezen
Waar kan ik terecht met mijn vraag/ klacht?
Als je een vraag of klacht hebt over onze producten of diensten, neem dan gerust contact met ons op. Je kunt hiervoor onze klantenservice bereiken. Wij zijn beschikbaar via verschillende kanalen:   Telefonisch: Je kunt ons telefonisch...
Meer Lezen
Ik heb een verkeerd product gekregen, wat nu?
Het spijt ons zeer te horen dat je niet het juiste product hebt ontvangen! We willen dit uiteraard graag voor je oplossen. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice, zodat we samen tot een geschikte oplossing kunnen komen.   Je kunt ...
Meer Lezen
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Als je een bestelling wilt annuleren, neem dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact op met onze klantenservice. We kijken dan samen met jou naar de mogelijkheden om de annulering door te voeren.   Houd er rekening mee dat als je bestelling ...
Meer Lezen
Is mijn bestelling gelukt?
Je ontvangt een bevestigingsmail zodra je bestelling is geplaatst. Heb je geen mail ontvangen? Controleer dan altijd je spamfolder om te zien of de mail daar terecht is gekomen.   Als je de bevestigingsmail daar nog steeds niet kunt vinden, kijk...
Meer Lezen
Waar vind ik mijn factuur?
Je factuur wordt toegevoegd aan de bevestigingsmail die we je toesturen nadat je bestelling is geplaatst. Daarnaast kun je de factuur ook terugvinden in je account op onze website. Dit maakt het gemakkelijk voor je om je aankoopoverzicht en facturen ...
Meer Lezen
Badgoed
Van welk materiaal zijn de badjassen gemaakt?
Wij bieden een gevarieerd assortiment badjassen aan, zodat je altijd een comfortabele keuze kunt maken.   Onze wafelbadjassen zijn gemaakt van 100% katoen en zijn perfect voor de zomerse dagen. Ze zijn lichtgewicht en ademend, waardoor je heerlijk...
Meer Lezen
Zijn de badjassen anti allergisch?
Ja, al onze badjassen zijn anti-allergisch. Dit betekent dat ze speciaal zijn ontworpen om irritaties en allergische reacties te minimaliseren, zodat je zonder zorgen kunt genieten van je badjas. De gebruikte materialen zijn zorgvuldig geselecteerd om...
Meer Lezen
Is het mogelijk om de badjassen te passen?
Jazeker, veel van onze badjassen zijn beschikbaar om te passen in onze winkels. Kom een keer gezellig langs in een van onze winkels zodat je de verschillende stijlen en materialen zelf kunt ervaren. Op die manier kun je de juiste pasvorm en het...
Meer Lezen
Wat zijn de wasvoorschriften voor de badjassen?
De wasvoorschriften verschillen per model badjas. De badjassen die je op onze site vindt, kunnen gewassen worden op een temperatuur tussen de 30 en 60 graden. Lees altijd het waslabel goed door om te zien welke temperatuur voor jouw badjas geldt. We ...
Meer Lezen
Welke maat badjas past het beste bij mij?
Onze maattabellen zijn zorgvuldig samengesteld om je te helpen de perfecte maat te vinden voor elke badjas. Van ons eigen merk LINNICK bieden we vier verschillende stoffen aan: Flanel Fleece, Wafel, Velours, en Wafel Velours. Elk materiaal heeft unieke...
Meer Lezen
Beddengoed
Op hoeveel graden was ik beddengoed?
Afhankelijk van het materiaal en de kleur van je beddengoed kun je het wassen op 40 of 60 graden. Het is daarom belangrijk om altijd de wasvoorschriften op het label zorgvuldig door te lezen. Zo zorg je ervoor dat je beddengoed langer mooi en fris blijft...
Meer Lezen
Welke maat dekbedovertrek moet ik hebben?
Een dekbedovertrek heeft dezelfde maat als jouw dekbed. Heb je al een dekbed thuis kijk dan in het label welke maat erin staat of meet het dekbed op. Veel van onze dekbedovertrekken zijn ook geschikt voor langere dekbedden. Bij deze overtrekken zult ...
Meer Lezen
Worden de dekbedovertrekken geleverd met kussenslopen?
Bij al onze dekbedovertrekken ontvang je altijd bijpassende kussensloop of kussenslopen. Voor dekbedovertrekken in de maat 140x200 cm wordt er één bijpassende kussensloop ...
Meer Lezen
Zijn er losse kussenslopen bij te bestellen?
Bij Lion Beddenshop kun je terecht voor een ruime keuze aan losse kussenslopen. Deze vind je gemakkelijk terug op onze speciale kussenslopenpagina. Onze kussenslopen zijn...
Meer Lezen
Welk hoeslaken is het meest geschikt voor mij?
Om het juiste hoeslaken te kiezen, houd je het beste rekening met drie belangrijke keuzes:   Allereerst bepaal je welk type hoeslaken je nodig hebt: een topper hoeslaken...
Meer Lezen
Bezorgen en retourneren
Is het mogelijk om een bestelling in een winkel af te halen?
Ja dit is zeker een mogelijkheid. We hebben in totaal 10 winkels. Bekijk het overzicht van onze winkels.
Meer Lezen
Kan ik mijn bestelde artikelen retourneren?
Wanneer je een artikel wilt terugzenden, kan dat binnen 30 dagen na ontvangst. Zorg ervoor dat de artikelen in originele staat en in de originele verpakking worden teruggezonden, in verband met de hygiëne. Gewassen en/of gebruikte artikelen worden niet...
Meer Lezen
Kan ik mijn bestellingen ook in de winkel terug brengen?
Het is zeker mogelijk om bestellingen in onze winkel te retourneren.   Retourneren in de winkel (gratis):
Als je een artikel wilt retourneren, kan dat ook binnen 30 dagen na ontvangst in een Lion Beddenshop-winkel. Retourneren...
Meer Lezen
Wat zijn de bezorgkosten?
Voor het bezorgen via DHL voor Nederland en PostNL voor België betaal je maar € 2.99 verzendkosten. (geen bedden, boxprings, lattenbodems en matrassen inbegrepen).
Meer Lezen
Kan ik mijn retour laten ophalen?
Ja, dat is mogelijk! Voor €4,95 halen we de artikelen bij je thuis op. Dit kan zowel overdag als in de avond.   Als je gebruik wilt maken van deze service, kun je een e-mail sturen naar ...
Meer Lezen